torsdag den 27. juni 2013

Ja, til håndvægte - nej, til steroider og narkotika

Er der nogen der kan fortælle mig, hvorfor det er planen at forbyde håndvægte og lign. i vores fængsler, med henvisning til at sådanne redskaber understøtter forbruget af steroider (sic! - jeg hørte det i radioen forleden)..

Er problemet ikke snarere, at der overhovedet er steroider i vores fængsler? Og generelt, at det er mere sandsynligt, at man bliver narkoman medens man sidder i et fængsel end hvis man er ude.. for sådan er det vist..(?)

Hvad er det i vores lovgivning og vores praksis, der gør at stofmisbruget er større inde end ude?

Jeg foreslår at man gør noget ved det. For skulle jeg en dag blive buret inde - vil jeg på den ene side, gerne have adgang til et par håndvægte, og på den anden side, gerne se mig fritaget for et "narkopres".



Ingen kommentarer:

Send en kommentar